رشته های پردرآمد بدون کنکور

اکثر دانشجویانی که قصد دارند بدون کنکور وارد دانشگاه شوند، علاقه‌ دارند در رشته‌ای تحصیل کنند که در آینده بتوانند با مدرک آن وارد یک کار پردرآمد شوند. رشته‌های پردرآمد کنکور بسیار متنوع هستند، اما داوطلب باید رشته‌ای را انتخاب کند که علاوه‌بر درآمد مناسب به آن رشته علاقه داشته باشد.

رشته های پر درآمد بدون کنکور

اکثر دانشجویانی که قصد دارند بدون کنکور وارد دانشگاه شوند، علاقه‌ دارند در رشته‌ای تحصیل کنند که در آینده بتوانند با مدرک آن وارد یک کار پردرآمد شوند.

رشته‌های پردرآمد کنکور بسیار متنوع هستند، اما داوطلب باید رشته‌ای را انتخاب کند که علاوه‌بر درآمد مناسب به آن رشته علاقه داشته باشد.

رشته‌های پردرآمد در گروه‌های مختلف علوم تجربی، انسانی، گروه فنی مهندسی، هنر و زبان و... قرار می‌گیرد. دانشجویان می‌توانند براساس سوابق تحصیلی، بهترین رشته را انتخاب کنند. در ادامه به معرفی برترین رشته‌های بدون کنکور خواهیم پرداخت.

معرفی رشته های پر درآمد بدون کنکور تجربی

گروه علوم تجربی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی محسوب می‌شود. تنوع رشته‌های دانشگاهی علوم تجربی بسیار بالا است، به صورتی که دانشجوها می‌توانند بدون کنکور هم در رشته‌های پردرآمد تجربی شرکت کنند. دانشجویان می‌توانند براساس علاقه و سوابق تحصیلی خود بین لیست برتر رشته‌های تجربی که درآمد بالایی دارند، رشته یا گرایش خود را انتخاب کنند. در ادامه به معرفی پردرآمدترین رشته‌های علوم تجربی می‌پردازیم.

 

رشته میکروبیولوژی

رشته میکروبیولوژی یکی از بهترین رشته‎های علوم تجربی است که متقاضیانی که علاقه به کارهای آزمایشگاهی دارند، می‌توانند در این رشته تحصیل کنند.

افرادی که در این رشته درحال تحصیل هستند، باید اطلاعات علمی خود را افزایش دهند. افرادی که قصد تحصیل در این رشته را دارند، باید حافظه قوی، قدرت حل مسئله، کار با نرم‌افزار، توانایی کار گروهی و... داشته باشند. دانشجویان رشته میکروبیولوژی می‌توانند در مقطع ارشد و دکترا، گرایش خود را انتخاب کنند.

گرایش‌های رشته میکروبیولوژی در کارشناسی ارشد شامل گرایش غذایی، پزشکی و صنعتی می‌شود. اگر دانشجویان به‌طور کامل مباحث تئوری را یاد بگیرند و اطلاعات خود را بروز نگهدارند، می‌توانند بعد در کارخانه‌های صنایع غذایی و کارخانه‌های صنایع دارویی مشغول کار شوند. به ‌طور کلی داوطلب هرچه مهارت، اطلاعات و مدرک تحصیلی بالاتری داشته باشند، می‌تواند به راحتی جذب کار شود. از فرصت‌های شغلی رشته میکروبیولوژی می‌توان به کار در آزمایشگاه‌ها، پژوهشگاه‌های محیط زیست، پژوشگاه‌های نفت، کشاورزی و... اشاره کرد.

 

رشته های پیراپزشکی

رشته‌های پیراپزشکی همانند پرستاری، مامایی، فوریت‌های پزشکی، هوشبری، اتاق عمل و... در برخی دانشگاه‌ها به صورت بسیار محدود براساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرند.

افرادی که در این رشته‌ها مشغول به تحصیل هستند، تعهد دارند که بعد از فارغ التحصیل به استخدام وزارت بهداشت در بیایند و در مکانی که دانشگاه تعیین می‌کند، مشغول به کار شوند.

رشته پردرآمد در رشته انسانی

رشته انسانی بعد از رشته تجربی از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی است. پردرآمدترین رشته‌های انسانی که داوطلبان می‌توانند بدون کنکور آن را انتخاب کنند شامل حقوق و حسابداری می‌شوند.

دانشجویان با تحصیل در رشته حسابداری می‌تواند بازار کار و شغلی خود را فراهم کنند. افرادی که فارغ التحصیل رشته حسابداری هستند، می‌توانند در هر موسسه، دفتر اداری، کارخانه، موسسات دولتی و موسسات خصوصی و... مشغول به کار شوند. با آموزش نرم‌افزارهای حسابداری و تقویت مهارت‌های خود می‌توانید، شانس بیشتری برای استخدام داشته باشید.

حقوق یکی‌دیگر از رشته‌های پردرآمد رشته انسانی محسوب می‌شود. افرادی که در این رشته در حال تحصیل هستند می‌توانند در تمام کشورهای پیشرفته مشغول به کار شوند.

دانشجویانی که در رشته حقوق در حال تحصیل هستند، می‌توانند به عنوان وکیل، مشاوره حقوقی، قاضی، دفتردارو... استخدام شوند. در برخی مواقع برای ورود بعضی از شغل‌ها در رشته حقوق باید آزمون داده شود.

به‌ طور مثال افرادی که قصد دارند وکیل شوند، باید آزمون وکالت دهند و برای قاضی شدن باید آزمون قضاوت دهد.

 

آموزش ابتدایی

رشته آموزش ابتدایی یکی از رشته‌های آینده‌دار در کشور ایران است که دانشگاه آزاد و پیام نور آن را ارائه می‌دهد. افرادی که علاقه دارند در آموزش و پرورش فعالیت کنند، می‌توانند در این رشته مشغول تحصیل شوند.

افرادی که دارای مدرک کارشناسی آموزش ابتدایی هستند به راحتی می‌توانند در آزمون‌های آموزش و پرورش ثبت نام کنند. بسیاری از رشته‌های دیگر همانند آموزش ریاضی، آموزش تجربی و... از رشته‌های پرمتقاضی در دانشگاه آزاد هستند.

 

روانشناسی

رشته روانشناسی جزو رشته‌های برتر در سرتاسر جهان است که دارای گرایش‌های مختلف نیز خواهد بود. بازار کار روانشناسی در ایران و کشورهای ثروتمند، بسیار عالی است. افرادی که دارای مدرک کارشناسی روانشناسی هستند، می‌توانند به عنوان مشاوره خانواده، مشاوره کودک، مشاوره ازدواج و طلاق، مشاوره در مدارس و... مشغول به کار شوند.

افرادی که قصد دارند در مرحله بالاتری از این رشته تحصیل کنند، باید در آزمون ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم شرکت کنند.

 

مهندسی عمران

مهندسی عمران یکی رشته‌های پرمتقاضی گروه ریاضی و فیزیک محسوب می‌شود که دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان  دانش پژوهان پیشرو  آن را ارائه می دهد. مهندسان عمران در ساخت و ساز سازه‌ها در حال فعالیت هستند.

افرادی که دارای کارشناس مهندسی عمران هستند، می‌توانند در طراحی پروژه، ساخت جاده‌ها، پل‌ها، پروژه‌های آب و انرژی و... مشغول به کار شوند. رشته مهندسی عمران طیف وسیعی از مشاغل ساخت و ساز را برعهده دارند.

 

مهندسی نفت

انرژی نقش بسزایی در زندگی روزمره ما دارد. رشته مهندسی نفت یکی از مهم‌ترین و پردرآمدترین رشته‌های گروه ریاضی است که دانشگاه دانش پژوهان پیشرو اصفهان آن را ارائه می دهد. افرادی که در حال تحصیل در این رشته هستند، چگونگی روش‌های استخراج نفت و گاز را طراحی می‌کنند.

رشته مهندسی نفت با دیگر رشته‌های مهندسی همانند مکانیک، شیمی و عمران همپوشانی دارند. افرادی که قصد دارند در رشته مهندسی نفت تحصیل کنند، باید در دروس فیزیک، ریاضی و زمین شناسی قوی باشند.

از گرایش‌های پردرآمد رشته مهندسی نفت می‌توان به مهندسی مخازن نفت و حفاری اشاره کرد. افرادی که از فارغ التحصیلان رشته مهندسی هستند و دارای تجربه بالایی دارند، می‌توانند در شرکت‌های نفت و گاز مشغول کار شوند.

درآمد حقوق مهندسان نفت براساس تجربه کاری، محیط کار، شرایط جوی و... بستگی دارد.

 

رشته طراحی و ساخت طلا جواهر

در این رشته هنری به این دلیل که با فلزات گرانبها سر و کار دارید خلاقیت، دقت و حساسیت زیادی لازم است. جهت تحصیل در این رشته و کسب مهارت های لازم کاری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مثل دانش پژوهان پیشرو، برنامه های آموزشی جامعی را برای دانشجویان ارائه می دهند.

دریافت مدرک دانشگاهی معتبر در این رشته، امکانات بیشتری را برای پیشرفت در این شغل فراهم کند. مدرک دانشگاهی با اعتبار بالا نشان دهنده مهارت های تئوری و عملی فرد می باشد.

قابل ذکر است که داشتن خلاقیت در این رشته یکی از مزیت های بزرگ برای پیشرفت فرد محسوب می شود، در دنیای امروز با توجه به افزایش علاقه مردم به جواهرات طرح های خاص و مدرن طرفداران بسیاری دارد.

به همین دلیل هنرجویان با آموزش هایی که در دوران تحصیل خود می بینند، می توانند با خلق طرح های جدید نیاز متقاضیان را رفع کنند و به بازار طلا و جواهر رونق پررنگ تری بدهند.

اگر بدون کنکور بخواهید در دانشگاه دانش پژوهان پیشرو ثبت نام کنید نیز با شرط معدل امکان پذیر است.

 
  

رشته طراحی صنعتی

از بهترین و پردرآمدترین رشته های دانشگاهی رشته طراحی صنعتی می باشد.

با تحصیل در این رشته موقعیت های شغلی و حرفه ای بسیاری برای دانشجویان فراهم می شود. دانشجویان رشته طراحی صنعتی بعد از فارغ التحصیلی در ایران و حتی سراسر جهان با توجه به میزان تقاضا برای استخدام می توانند وارد بازار کار شوند که از درآمد نسبتا خوبی هم برخوردار خواهند بود.

یک طراح صنعتی می تواند پس از مدت کوتاهی به درآمد خوبی دست یابد. طراحان صنعتی می توانند علاوه بر اینکه می توانند فعالیت در شرکت ها و کمپانی های بزرگ، به طور مستقل و به صورت پروژه ای کار کنند و بنابراین طراحان صنعتی در حرفه خود از آزادی عمل بسیار زیادی برخوردار هستند.

می توان گفت که این حرفه مناسب افرادی است که به دنبال یک زندگی حرفه ای جذاب و پر جنب و جوش هستند و از روزمرگی بیزارند.

 

رشته کامپیوتر

امروزه با جهت گیری‌ها‌یی که زندگی پس از ورود تکنولوژی گرفته است، عجیب نیست که دانش آموزان نیز به سمت تکنولوژی و کامپیوتر جذب شوند. رشته کامپیوتر از نظر پیشرفت، محبوبیت و بازار کار در کل جهان در جایگاه بالایی قرار گرفته است.

رشته‌ کامپیوتر از پرطرفدارترین و پردرآمدترین رشته‌های دانشگاهی است که به دلیل پیشرفت تکنولوژی، توانسته جایگاه مهمی در زندگی روزمره افراد پیدا کند. عصر امروز را به دلیل وجود کامپیوتر می‌توان عصر اطلاعات و ارتباطات نامید.

در کشورما نیز این علم نقش مهمی در صنعت و مشاغل مختلف دارد و از دبیرستان تا مقطع دکتری تدریس می‌شود.

هدف دوره کارشناسی مهندسی کامپیوتر ارائه دروس به دانشجویان جهت افزایش توانایی مربوط به تحلیل مسائل مهندسی کامپیوتر شامل طراحی و ساخت سامانه ها و برنامه های کامپیوتری است، همچنین دانش آموختگان رشته مهندسی کامپیوتر، علاوه بر توانایی در بخش مربوط به نرم افزار و سخت افزار، در بخش های مربوط به فناوری اطلاعات نیز راه حل ارائه می دهند.

یکی از اهداف دیگر رشته کامپیوتر این است که دانشجویان را برای کارآفرینی، کار در صنعت و تحصیلات تکمیلی آماده می‌کند.

 مطلبی که شاید بخوانید:
 
 
 
  کلام پایانی

بسیاری از رشته‌های بدون کنکور دارای بازار کار خوبی در ایران و سراسر جهان است. رشته‌های بدون‌ کنکور در 5 گروه تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان تقسیم می‌شوند.

تنوع در رشته‌های بدون کنکور بسیار بالا است، به همین دلیل متقاضیان براساس علاقه و سوابق تحصیلی خود می‌توانند بین لیست رشته‌های پردرآمد، انتخاب کنند. از برترین رشته‌های پردرآمد در ایران می‌توان به حقوق، مهندسی نفت، مهندسی عمران و معماری و روانشناسی ... اشاره کرد.

تاریخ:
1402/12/08
تعداد بازدید:
562
منبع:
امتيازدهي
ميانگين امتيازها:3 تعداد كل امتيازها:8
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal